Hogyan lesz olyan a klubkantin, mint egy menő étterem?

És hogyan lesz olyan bármelyik étterem, mint maga Amerika?

Manapság már bármit lehetséges… A globalizáció átlépett minden határt és legyőzött minden akadályt! Az amerikai foci népszerűsége úgy fut fel Magyarországon, mint ahogy az európai focié például a legeldugottabb amerikai államok legeldugottabb helyein is. Mert mindenki megismer mindent, és meglátja a szépséget a számára új dolgokban!

Egyszer jártunk egy amerikai futballklubcsapat klubhelyiségében a barátaimmal és beindult nekünk is a fantáziánk. (Mármint, itt Magyarországon, egy amerikai futball-csapatáéban…) Mi amúgy is szeretjük az amerikai feelinget úgy mindenestül, az egyik ismerősünk pedig büfét üzemeltet, ami már egy helyben fogyasztást lehetővé tévő újabb helyiséggel is kiegészült, mi pedig ennek a hangulatát szeretnénk nagyon „amerikanizálni”, ha hagyja. Mert nagy hatással volt ránk tényleg az amcsi foci világa, és hitelesen volt az prezentálva itt Magyarországon is, az említett helyszínen. Utána is néztünk helyette, hogy konkrét tippeket is adjunk neki, mi lehet ennek a módja, és így már hajlik is rá! Rájött, hogy tényleg bejöhet, amit javasoltunk.

Szerencsére az említett klubhelység tulaját jól ismerjük és ő említette, hogy sok mindent a hunniakristaly.hu webshopjából vásárolt. Így aztán egyből volt kiindulási alap. Mert ez a hely nem csak a konyhákat látja el, és nem csak az étkezést helyezi előtérbe a termékeivel, hanem a hangulati dolgokért is felelős olykor, erre is kifuttatták ezt a kereskedést.

Sőt, az étkezésen belül sem egy, vagy kétféle területre koncentrál csak a Hunnia Kristály, hanem a cukrásztermékek kiszolgálásától a gyorskaja fogyasztásáig, és az éttermi menü felszolgálásáig mindenre. Még ipari konyháknak, étkezdéknek, vagy közüzemi menzáknak is szolgáltatnak.

Jó pár évtizede léteznek, gondolom, hogy sokat evolválódtak és ma már szinte mindenre fektetnek valamekkora hangsúlyt a vendéglátáson, étkeztetésen belül. Jobbára nagyobb hangsúlyt, mint kisebbet. A sokoldalúság nem eredményezett a Hunniánál olyasmit, hogy bármiben csak felületesek lennének. Vagy, hogy bármiből csak kisebb lenne a választékuk. Nézegettem eleget a kínálatot, ha már máson próbálunk segíteni, és tényleg van minden. Minden, ami nekünk is kelleni fog…

Nagyon is működhet, hogyha egy kis vendéglátó hely éppen csak felfutott, de szeretne komolyabbá válni, megújulni, arculatot váltani, akkor nem kell keresnie új beszállítót ehhez. A Hunnia Kristály valóban ( hunniakristaly.hu ) elég sok szegmensét ismeri és ellátja a vendéglátásnak ahhoz, hogy egy profilváltás után is biztosan a partneretek maradhasson, ha már egyszer beváltak mondjuk nektek is. Ezért tehetjük mi is meg, hogy akár léptéket, akár arculatot váltsunk könnyen, tőlük rendelve meg mindent, de az ételfogyasztásra támaszkodó vendéglátás kapcsolódó ágazatainak is lehetnek ők a beszállítói. Külső helyszíneken workshopok, svédasztal vagy büfé, ezekhez egy rapid vendégtér megteremtése – ilyesmikre gondolok.

Ha egy kis csehó annyira belejött a dologba, hogy nyitna elegánsabb gourmet éttermi részt is, annak is lesz erre megfelelő kategória a hunniakristaly.hu-n ahonnan válogathat, és vásárolhat sokfélét. És ez legyen akkor most a konkrét példánk…

Láttam olyan fancy, de azért megfizethető és olcsóbb helyet, ahol a kaja volt kiváló, nem spóroltak azon belül semmin, de, hogy erre jusson mindig, szándékosan leéltebb padokat és asztalokat tettek az éttermi beltérbe, és ők a hunniakristaly.hu-ról műanyag evőeszközöket szereztek be a fogyasztáshoz. Ilyet például, amit nekem kidobott a kereső: „3+1 szett kanál, kés, villa ÚJRAHASZNÁLHATÓ fehér”. Színes műanyag tálcákat, eldobható poharakat, meg még hasonlókat. Szintén ők azonban nyitottak egy gourmetebb éttermi részt később, és onnantól már nem mondjuk a „Gasztro csomagolóanyagok” menüből válogattak, ahol az előbbieket is megtaláltam, hanem az „Étterem, kávéház menüpontra” kattintva indultak el eleve. Itt a drágább éttermi evőeszközök mellett speciális evőeszközök is találhatók, szintén drágábban, de komolyabb kivitelben. Mint például a degusztációs kanál, a csigavilla, a halszálka csipesz – ezek a Hunniánál mind megvannak, szóval nem kellett még nézelődniük sem más irányba a neten. Egy helyről rendelték a régi csehóba a dolgokat mindig, meg az új helyre is. Volt továbbá a fejlődéshez mindenféle éttermi porcelán és poharak, prezentációs edények, stb. Eddig ti is azt gondoltátok, hogy nagyobb tételben rendelni akár eldobható evőeszközöket, meg ülőpárnákat a régi helyre, ahhoz képest meg nyitni egy gyertyafényes vacsorákat kínáló komoly éttermet, ahhoz át kell sétálni egy „másik szalonba” a beszerzéshez, igaz?

Hát ez tévedés. És a Hunniánál azáltal, hogy ilyen széleskörűvé nőtt a választék, megvan a lassan két évtizede felhalmozódott tudás is a trendek mindenkori változását illetően, és az az igazság, hogy ma már nem olcsó és drága helyekben kell gondolkodni… Nem ez a kétpólusosság a lényeg. Bonyolultabb ennél a képlet – ezért kell olyan beszerző partner, aki képes mindent egyszerre átlátni. Mi is, a barátaimmal, bár elég fiatalok vagyunk, járunk sűrűn drága helyekre, és azt látom, hogy a nálamnál jobban szituált szüleim meg a sima kis éttermeket szeretik, ahol van azért elegancia, de ők nem esznek szusit, vagy rákot, mint én. Hanem rántotthúst fogyasztanak krumplipürével… Szerintem jól csinálja a Hunnia, hogy nem „nívó” szerint csoportosít, hanem jelleg és fajta alapján. Ha az étterem menüpontra megyünk, tökéletesen megkreált alkategóriákkal választják szét az „Éttermi” részen belül a svédasztalos szekciót, meg az említett gyertyafényes, elegáns, pincéres környezetbe valókat. Ez a jó szelekció, nem pedig az, hogy külön boltokba járkálnánk és van, amit nagyker áron, van pedig olyan, amit egyedi bolti áron szerzünk be…

És van náluk amúgy már otthoni „kelléktár” is. A home line kiszolgál olyanokat, akik a saját életterükbe is szeretnének valami komolyabbat csempészni, mert a főzés szintjén magasabb nívóra rendelkeznének be. Az élelmiszerek tárolása és csomagolása (van egyébként ilyen nevű almenü a home lineon belül) nagy tételben nem csak profi vendégfogadó helyeken lehet komoly feladat, hisz ma már sokaknak van igénye az otthoni konyhaművészkedésre. És a nagyobb vendégsereg fogadása is gyakori. Áthívni egy nagyobb társaságot és együtt főzni, majd annak „termékét” együtt elfogyasztani, az egy népszerű dolog tud lenni. Ezen a téren belül is gondolkodhatunk tematikus vonalon: amerikai konyhaművészkedéshez is speciális eszközök kellenek, meg mondjuk az olaszhoz is. Itt alapos válogatáson átesett otthoni termékek szolgálják, hogy akkor is minőségi kulináris élményekben legyen mindenkinek része, ha nem mennek el az adott társaság tagjai együtt valahová kajálni. Mi több, nálunk is családi igény, hogy hétvégéken magunk főzzünk, ezt a folyamatot önmagunk szórakoztatására együtt valósítsuk meg, majd nagyon finom és minden elemében tökéletes dolgokat fogyasszunk el.

A Hunnia tehát mindenkire gondol, ha minőségi vendégfogadásról, vagy étkezésről van szó. A minőségnek is vannak különböző olvasatai ugyanis, de én úgy mondanám: a lehetőségekhez képest, az adott területen érhetjük el velük a legmagasabb minőséget. Egy üzemi étkezde sosem lesz annyira magas szintű szolgáltató, mint egy puccos étterem, de közelíthet hozzá! Egyáltalán nem kell valamit gagyinak éreznünk attól, hogy azt nem fizettük meg erőn felül. A Hunnia meg fog ezért tenni mindent, és ez nagyszerű!